fredag, september 01, 2006

Nej!

Inte idag heller. Det sket sig ordentligt; kommer inte att nämna mer om det. Snart är det nog, det är dags att få ett helt nytt perspektiv. Nya mål, nya intryck, nya INFALL! Glöm den gamla allergin, i brist på annat skaffa en ny. Allt är bättre än det här. Vägs ände är nådd. Kanske infiltrera en brukshundsklubb. Det är en gammal tanke som har dykt upp de senaste åren när jag kört fast. Trots att jag är en hundskeptiker i Strindbergs anda har jag tänkt mig att bli medlem i en brukshundsklubb (naturligtvis utan att skaffa hund), jag går dit och hävdar att jag skaffat en liten valp av diffus art. Jag dyker upp ett par kvällar i veckan och snackar om allt den lilla jycken tar sig för, jämför med de andra hundarna i klubben och ser hur långt man kan ta det. Vad vinner man på detta? Inget i det långa loppet, men förhoppningsvis en stunds tillfredsställelse (OBS! endast för stunden), ungefär som att springa och förtidsrösta för sakens skull.

Jag kan inte förstå vad jag propagerat för de senaste dagarna, springa och rösta bara för sakens skull och det så tidigt som möjigt utan att på allvar veta var rösten ska läggas. Ruljans för ruljansens skull, låta lotten avgöra. Varför? Utveckla lottsystem med inbyggda spänningsmoment. Skulle bara fattas att man valt in ett nasseparti för att verkligen sätta allt på sin spets.

Jag var var där inatt, jag hade en lott som jag skrivit NSDAP på, de vann kvalomgången. Jag fortsatte med utslagningen i ordinarie lottdragning. När endast Folkpartiet, Centern och nassarna fanns kvar fick jag kalla fötter. Feghet eller självbevarelsedrift?

/JJ