söndag, september 03, 2006

Skändad

Gick och plockade lite i lägenheten i förmiddags, gick igenom veckans post, slängde papper och sparade en del. Gick igenom högen med papper som skulle sparas och kunde inte hitta mitt röstkort. Letade igenom hela lägenheten tre gånger, fann inget. Gick igenom gårdagen steg för steg baklänges för att komma på när och var jag tappat kortet.

Kom till sist på att jag glömde kortet när jag röstade, jag lämnade in röstkort och körkort, men fick bara tillbaka körkortet. Tog vagnen till biblioteket, kollade först att körkortet var med så att det inte skulle bli några problem med min identitet.

Personalen förstod inte mitt problem. Jag kunde omöjligen ha glömt mitt röstkort hos dem. Jag förklarade igen för dem att jag varit där och röstat igår och måste ha glömt röstkortet hos dem. De förklarade att jag inte hade glömt kortet utan att de konsfiskerat det! De ville inte säga varför, det enda de upprepade gång på gång var att det var så det skulle gå till. Det var alltså helt i sin ordning att stjäla mitt röstkort. Jag undrade om det hade något att göra med specialarrangemanget som jag bad om igår. Det spelade inte in påstods det. Kan det ha något att göra med att jag börjat rota i det här med döda röster? Jag får en allt större känsla av att jag har träffat en för många mycket känslig punkt. Mina undersökningar kommer att fortsätta och resultatet av dem kommer att publiceras här.

Jag ska kunna rösta på valdagen igen sa de till mig, men jag kunde bara förtidsrösta en gång. Varför läggs denna begränsning på mig? Imorgon blir det till att ringa till valmyndigheten och reda ut det här från grunden. Kommer också att göra en polisnmälan mot den person som stal mitt röstkort. Jag antar att vederbörande kommer att få ett kännbart straff då terrorbrott och andra brott som anses slå mot demokratin i sig brukar straffas hårdare.

/JJ

* * *
Andra bloggar om: , , , intressant!