tisdag, september 05, 2006

Paus

Jag har idag bestämt mig för att låta min bundsförvant vid göteborgspolisen ta hand om mitt fall den närmsta tiden. Jag kommer därför att undvika alla former av konfrontationer med myndigheter och övriga delar av statsmakten (i själva verket kommer jag att undvika all form av kontakt, förutom med min polisman). Just nu sköts mitt fall bäst från insidan.

Det kan synas märkligt att jag fått ett så stort förtroende för polismannen efter gårdagens korta möte. Jag kan inte göra annat än instämma. Jag ber om ursäkt om ni tycker att jag upprepar mig en aning från gårdagen, men jag känner att det är nödvändigt för att ni ska kunna förstå mitt handlande den kommande tiden.

Igår när jag gjorde min anmälan så var den första reaktionen jag fick att det inte tycktes behövas utan att jag om jag bara skaffade "ett nytt röstkort så skulle det nog lösa sig till allas bästa". Detta var naturligtvis ett bakslag, samtidigt var det ett bevis för vilken rättskaffens och förnuftets man han var

Förklaringen till hans första reaktion var den att han inte på något vis ställer upp på att slösa med våra gemensamma medel (man bör komma ihåg att han i det här skedet inte är speciellt insatt i våra vallagar och därför inte ser allvaret i det brott som begåtts och den symbolik som ligger i fallet), detta upskattar jag mycket. När jag så orienterat honom i en del grundläggande demokratiteori, våra vallagar och Haijbyaffären (detta bara för att ge en vink om hur statsapparaten hanterar för dem obehagliga personer), insåg han snabbt allvaret i situationen, bad om ursäkt för sin tidigare, som han kallade det, ignorans och tog mig i hand och sa: nu kör vi!

Jag berättade återigen vad som hänt häromdagen och han fyllde i en anmälan. Från det att han började se sammanhangen i de övergrepp som jag drabbats av såg jag en förväntan och lyster i hans ögon som bara kunde tyda på att han var fångad av mitt fall. Äntligen en man som står upp för den lilla mannen!

I eventuella kommande kontakter med representanter för statsapparaten kommer jag att yrka på att få hålla mig med ett medborgarvittne, men som jag nämnde i inledningen så kommer jag att ligga lågt med dessa kontakter ett tag framöver.

/JJ

* * *
Andra bloggar om: , , , , , , , intressant!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är så långt ute och cyklar med dina jävla "utredningar" att det är synd om dig.

SKÄRP DIG FÖR FAN!

5:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home