torsdag, september 07, 2006

Ansvarsfördelning

Utfrågning av Leijonborg. Inte ett ord om det pågående valfusket! Folkpartiet säger sig vilja bekämpa fusket i samhället och här har han en timma på bästa sändningstid i SVT och han nämner inte ett ord om detta. Trovärdigheten är noll. Kunde någon skam skymtas? Nej. Tragik.

Min polisman hörde av sig idag. Han påstår att mitt fall nu är känt och att ett par av de få idealister som finns inom statsapparaten har intreserat sig för fallet. Jag bör kunna se konkreta resultat i början på nästa vecka. Han skulle få mer information på lördag eftermiddag och har föreslagit att vi ses lördag kväll för att diskutera "hur jag vill gå vidare" som han uttryckte det.

Nu ska huvuden rulla. Det här kommer få avgörande effekter på valutgången. Vet ännu inte åt vilket håll. Det som skrämmer mig är att jag misstänker att i princip alla de etablerade partierna är inblandade. Detta får med allra största sannolikhet till följd att en stor del av väljarkåren vänder sig från dessa partier och rör sig ut bland allehanda missnöjespartier, Sverigedemokraterna, Skånepartiet och liknande. I värsta fall (och jag tar det inte för helt otroligt) kommer vi att sitta med ett uttalat nazistparti i riksdagen. Är sanningen värd detta pris? Är jag beredd att på mina axlar bära skulden för att Sverige blir ett nazistiskt idealsamhälle? Jag vet inte, men låt mig ställa en motfråga: är det mitt fel att på ett rent intellektuellt plan är 90 precent av de röster som avges 'döda röster'?

Är jag beredd att som tack för att jag öppnat upp vägen till makten för nazisterna ta ett skott i nacken för att sedan dumpas i Nordsjön?

Jag är beredd att stå till svars för detta och mer. Jag är beredd att betala sanningens pris för jag vet att när vi nått botten kommer ett antal av er därute att ta vid där mitt arbete slutade och i juvelerarens namn och anda bygga ett nytt samhälle.

/JJ

* * *
Andra bloggar om: , , , , , , ,, intressant!